Keimanan dan Ketauhidan

Posted on

Keimanan dan Ketauhidan adalah sesuatu yang teramat privat. Cuma anda yang tahu dan bisa merasakan keberadaannya. Keimanan dan kebertuhanan bukan barang pajangan dan komoditas tontonan.

pengertian keimanan, makalah keimanan, keimanan dalam islam, makalah keimanan dan ketakwaan, keimanan dan ketaqwaan, pengertian keimanan dan ketakwaan, keimanan dan ketakwaan kepada allah, definisi keimanan, hakikat iman islam dan tauhid, konsep tauhid dan iman dalam islam, pengertian iman dan tauhid, pengertian iman tauhid dan akidah, konsep aqidah iman dan tauhid dalam islam, pengertian iman islam dan tauhid, pengertian iman dan tauhid dalam islam, pengertian iman tauhid dan ushuluddin, rukun iman dan konsep tauhid, contoh keterkaitan antara iman tauhid dan aqidah, aqidah tauhid dan iman, persamaan iman tauhid dan aqidah, hubungan iman tauhid dan aqidah, hubungan antara iman tauhid dan aqidah, perbedaan antara iman tauhid dan aqidah, persamaan dan perbedaan iman tauhid dan aqidah, pengertian aqidah iman tauhid dan syirik, hubungan aqidah iman tauhid dan ibadah

Makin rajin kita memajangnya di arena publik, makin rentan kita pada tuduhan dan cibiran orang, meski tudingan dan kecurigaan mereka mungkin jauh dari kebenaran.

Dengan kata lain, sebaiknya kita tidak buru-buru melabel penampilan alim seseorang sebagai ekspresi pameran atau siasat untuk mengaburkan kebusukan. Yang penting mari kita bersama-sama berusaha menggapai rasa damai dan tentram dari keyakinan yang kita pelihara dan pertahankan, tanpa sedikit pun tergoda untuk mencela keyakinan atau derajat keimanan dan ketaqwaan lain orang.

Dalam benak insan yang benar-benar beriman itu adanya hanya rasa tenang, berserah diri tapi merasa dicukupi dan dimuliakan, dan samasekali tidak butuh pengakuan atau penilaian orang. Keimanan dan KetaqwaanArif Subiyanto.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *